• Hoppa till huvudinnehåll
  • Hoppa till det primära sidofältet
  • Hoppa till sidfot

Kulturbloggen.com

Sveriges största kulturmagasin: musik, film, litteratur, kulturpolitik, teaterkritik

Journalistik

Nja, nu vrider DN allt till det och härligt med splittring inom högern

28 september, 2010 by Redaktionen


Miljöpartiets språkrör har sagt att dMP kan tänka sig att samarbeta med högerregeringen kring asyl- och flyktingpolitiken. För att få en långsiktig och stabil överenskommelse i dessa frågor och för att det är viktigt att Sverigedemokraterna inte har något inflytande i den politiken.

Men hur vrider DN:s pappersredigerare till det? Ni ser rubriken. Det är lätt att tro att MP är beredda att samverka närmare och i fler frågor. Vilket de inte alls har sagt ja till.

På samma sätt ser vi hur högermedier går till bred attack på flera fronter mot vänstern. Den facklig-politiska samverkan försöker högern komma åt. Trots att denna samverkan är något som fastställs i demokratisk ordning kongress efter kongress.

För min del tror jag att sociala medier är livsviktiga för människor som har andra värderingar än högern. För alla oss som inte anser att människans värde ligger i hur hög lön han/hon har och som inte tror att människans främsta drivkrafter handlar om 500 kronor mer i plånboken.

Via S-buzz hittar jag en hyllning till Netroots, progressiva bloggare i samverkan. Det är Åsa Westlund som skriver i Aktuellt i Politiken:

Efter Emelies inlägg var skillnaden stor mellan de borgerliga bloggarna och de rödgröna. De borgerliga försökte tiga ihjäl henne. Flera gick till personangrepp mot Emelie och hennes mamma. Hade inte nätrötterna lyft upp henne, hade inte den rödgröna digitala världen lyft in henne i medias och politikens finrum hade antagligen de borgerliga lyckats. Emelies blogg påverkade valrörelsen eftersom den var äkta och för att det fanns en rödgrön struktur på nätet som fångade upp, som skickade vidare, som försvarade.

Våra nätrötter, eller NetRoots som de kallas, har under flera år byggt upp vår närvaro i sociala medier. Inte styrt av någon utan byggt underifrån. Vanliga människor, precis som Emelie.

För övrigt hoppas jag att det här fortsätter växa, ur Expressen:

Alliansregeringen skakas just nu av inre stridigheter.
Statsminister Fredrik Reinfeldt (M) har i hemlighet haft flera möten med alliansens tre partiledare – men oenigheten består, uppger regeringskällor för Expressen.
Splittringen är så allvarlig att alliansen på sikt riskerar att spricka.
Det handlar bland annat om ministerposter, den frostiga relationen till Miljöpartiet och om synen på Sverigedemokraterna.

För Sverige vore det bra om blockpolitiken sprack. Demokratin är värd mer mångfald i politiken är två sönderförhandlade diplomatiska block.

Röda Berget har också bloggat om den splittrade högeralliansen, liksom Peter Högberg.

Johan Westerholm har bloggat om hur högermedier försöker lägga sig i Socialdemokraternas interna angelägenheter.

Relaterat:
Svenska Dagbladet 1

Läs även andra bloggares åsikter om Dagens Nyheter, Aktuellt i Politiken, Netroots, sociala medier, journalistik

Arkiverad under: Kulturpolitik Taggad som: Aktuellt i Politiken, Dagens Nyheter, Journalistik, netroots, sociala medier

DN och Brors kommer inte att lyckas med sin kampanj för att avsätta Mona Sahlin

25 september, 2010 by Rosemari Södergren

Tänk att få köra i gräddfilen och ta sig förbi alla andra som står i kö för att få debattera på DNs debattsida. Det fick givetvis Carl Tham när han var beredd att skriva att partiledningen i Socialdemokraterna bör ställa sina platser till förfogande.
Till och med jag skulle få komma före hela kön till debattsidan om jag vore beredd att skriva något som kräver Mona SahlinLäs även andra bloggares åsikter om valanalys, val2010, Socialdemokraterna, Mona Sahlin, Maud Olofsson, Henrik Brors, medier, Dagens Nyheter, journalistik, politiks avgång. Varenda tomte som ligger gömd bakom en stubbe och som är s-märkt och beredd att säga något negativt om S-ledningen kommer att få gräddfilen direkt in till DN Debatt.

Nu kräver inte Carl Tham att Mona Sahlin ska avgå. Att partiledningen efter ett val som inte gått bra låter partimedlemmar ta ställning till situationen är väl naturligt.

Efter ett nederlag av denna omfattning är det nödvändigt att partiledningen snarast inkallar en extra kongress, till nästa år. Partiets högsta organ måste få tillfälle till en fri och öppen debatt om partiets läge och framtid och ge startskottet för ett fördjupat programarbetet i några av de centrala frågorna. Det kan bli en bra grund för den ordinarie kongressen 2013.

En fri och öppen debatt kan mycket väl mynna ut i ett fortsatt och dessutom stärkt stöd för Mona Sahlin. Jag har sett hur stödet för henne inom rörelsen växt veckorna före valet. Det enorma stöd och bifall hon fick på valnatten visar också detta. Jag tror att om partiledningen ställer sina platser till förfogande blir Mona Sahlin omvald.
Hur det är med övriga ledningen vet jag inte. För att vara ärlig har det varit kvar lite för många av Göran Perssons gamla gossar. Nu är det inte nödvändigtvis dåligt att ha varit med under Göran Perssons tid, bara ledningen består av en bra blandning av människor med olika erfarenheter. En del ur det yngre gardet är inte bra bara för att de är tjugo år yngre.

Det är ändå typiskt att DN:s politiska skribenter läser debattartiklar som fan läger Bibeln. DN:s Henrik Brors väljer förstås att försöka vinkla på att det är kris i S:

Vad innebär det att Socialdemokraterna ska hålla en ”mellankongress”?
– Det är nog bara Ibrahim Baylans nyspråk för att det ska bli en extrakongress efter katastrofvalet. Han vill väl inte att det ska låta så dramatiskt som det egentligen är.

Det är faktiskt så att många inom S reagerat på orden kriskommission och kriskongress. Arbetarrörelsen är på tillbakagång i hela Europa och högervindar samtidigt med med främlingsfientliga partier tar för sig mer och mer.
Att S-sympatisörer och S-medlemmar vill ta tag i situationen och försöka nå ut bättre och mer och få med folket är självklart. Det hade varit dåligt om det inte snabbt bildades en analysgrupp och snabbt också en mellankongress.

Carl Tham formulerar för övrigt vissa delar i sin debattartikel mycket bra:

Den socialdemokratiska solidaritetstanken är ekumenisk, allomfattande; den vill binda ihop klasser och grupper, arbetande och sjuka, i medvetande om att människor har olika förutsättningar och behov i olika stadier av livet. Vad mera: solidaritet och effektivitet går inte bara att förena, solidariteten och jämlikheten får samhället att växa.

Vi kommer att få se mer av hur det här med att försöka samla människor för solidaritet och jämlikhet kommer att motarbetas av högermediers kämpar som Brors med flera. De kommer att försöka vrida till allt för att försöka jaga bort Mona Sahlin.

Förmodligen för de vet hur populär hon kan bli. De vet vilken potential till att bli folkkär den kvinnan har. Och det skrämmer förstås högern.
—————-

Förresten:
Varför pratas det inte i högermedier om krisanalys för Centern? Visst backade de en del i valet? Eller? Maud Olofsson kan nog tappa sin post som vice statsminister. Det är rätt skrämmande att ett parti som inte ens har 6 procent av folkets röster kan ha en vice statsminister. Det om något är odemokratiskt.

För övrigt: Röda Berget bloggar om inbördeskriget inom borgerligheten.

Relaterat:
Svenska Dagbladet, Svenska Dagbladets Martin Jönsson som inte kan se hur medier vinklar artiklar, Aftonbladet 1, Aftonbladet 2

Arkiverad under: Krönikor Taggad som: Dagens Nyheter, Henrik Brors, Journalistik, Maud Olofsson, Medier, Mona Sahlin, socialdemokraterna, val2010, valanalys

DN ger ansikte åt faran med papperstidningar

22 augusti, 2010 by Rosemari Södergren


Ett stort uppslag i Dagens Nyheter nu på söndagsmorgonen skriker ut med stora rubriker: Wkileaks grundare misstänks för sexbrott

Den som hängt med nyheterna vet att det tog några timmar och sedan kom nyheter att Wikileaks grundare Julian Assange behöver inte längre överlämna sig till polisen. Klockan 16.30 på lördagen hävde chefsåklagare Eva Finné anhållan. ”Han är inte längre misstänkt”.

Nu är det inte alla som följer nyheter via webb eller tv. Det är många som nu på söndagsförmiddagen äter en frukost i lugn och ro och bläddrar i tidningen. Det är många som får de felaktiga uppgifterna till sig.
Det här visar verkligen på faran med papperstidningar.

Den som är lagd åt konspiration kan givetvis fundera kring varför DN släpper igenom en sådan felaktig artikel. Beskedet från chefsåklagaren om att Assange inte längre var anhållen kom redan 16.30. Det fanns allt tid i världen för DN att ändra i artikeln.

Är det medveten DN låter de felaktiga uppgifterna spridas under en hel söndag? Har de med konkurrens gentemot Aftonbladet som norpat Julian Assange till krönikör? Eller är DN överhuvudtaget emot icke-traditionella medier som Wikileaks? Eller är det rent slarv som gör att artikeln kom ut?

Jag vet inte vilket som är värst: om den största morgontidningen är så slarvig eller medvetet sprider falska uppgifter?

Att medier hängde på och rapporterade om anhållan var korrekt. Om de hade låtit bli att publicera det hade spekulationer kommit igång om varför de underlät att publicera. Wikileaks är en form av maktfaktor också och dess frontfigur måste räkna med att stå i rampljuset mer än en privatperson. Men då gäller det också för medier att ta ansvar och snabbt rätta när fel uppgifter kommit ut.

Kulturbloggen skrev: Uppgifter om att Julian Assange från Wikileaks är anhållen för våldtäkt måste fram, det är i linje med Wikileaks metoder kring öppenhet

Det står vi fast vid, men vi har gjort en uppdatering i det inlägget där vi lagt in att anhållan dragits tillbaka. Det är det minsta vi kan begära av gammelmedier också.

Aftonbladet har som enda svensk tidning fått en intervju med Julian Assange om anklagelserna:

”Jag har varnats för sexfällor”
Nu berättar Wikileaks grundare Julian Assange om våldtäktsanklagelserna
Julian Assange, Wikileaks grundare, är inte längre misstänkt för våldtäkt.
Åklagaren har dock inte släppt anklagelsen om ofredande.
I en exklusiv intervju i Aftonbladet i dag säger Assange att han är helt oskyldig.

—
Men det återstår många frågor.
En del bloggar har börjat namnge en ung kvinna som de hävdar är den som polisanmält Julian Assange.
De skriver bland annat: Att svensk media inte hänger ut henne beror förmodligen på att hon själv tillhör mediaeliten.
Det borde i så fall vara tvärtom: om den kvinna som polisanmält Assange inte tillhörde elitklassen bör hon få vara anonym, men om hon själv tillhör eliten i samhället tillhör det nog allmänintresset att namnge henne.

Relaterade bloggar: Rick Falkvinge och Anna Troberg och Mitt i steget.

Relaterade artiklar:
Expresens Mats Larsson har forskat i Julian Assanges hemliga bakgrund.
Expressen: Wikileaks misstänker: Det är en konspiration
Verdens Gang
Dagens Nyheter, Svenska Dagbladet 1, Svenska Dagbladet 2, Göteborgsposten, Sydsvenskan.

Läs även andra bloggares åsikter om öppenhet, Wikileaks, juridik, medier, journalistik, Julian Assange

Arkiverad under: Kulturpolitik Taggad som: Journalistik, juridik, Medier, öppenhet, wikileaks

Uppgifter om att Julian Assange från Wikileaks är anhållen för våldtäkt måste fram, det är i linje med Wikileaks metoder kring öppenhet

21 augusti, 2010 by Rosemari Södergren


Wikileaks grundare Julian Assange är anhållen i sin frånvaro misstänkt för våldtäkt.
– Det handlar om våldtäkt och ofredande, säger Maria Häljebo Kjellstrand, jouråklagare vid city åklagarkammare i Stockholm.
Julian Assange nekar till anklagelserna i ett mail till Aftonbladet.

Från Aftonbladet.

Vi är nog många som känner kalla rysningar efter ryggraden när vi läser detta, nyheten som slår ut allt i svenska medier.
Vad är väl ett val och en valupptakt i jämförelse?

(Uppdatering: Det tog en halv dag och sedan kom en form av dementi, det svenska rättsstaten tog tillbaka anhållan.
Ur Aftonbladet:
Men vid 16.30-tiden släppte chefsåklagare Eva Finné nästa bomb – hon hävde beslutet att Assange ska anhållas.
– Jag anser inte att det finns anledning att misstänka att han har begått våldtäkt, sa hon i ett pressmeddelande.

Övriga delen av detta blogginlägg skrevs alltså innan vi fått beskedet om att anhållan hävts. Men det vi skriver håller dock fortfarande: transparens och öppenhet är nyckeln för demokrati.)

Julian Assange var ju i Sverige förra helgen, på ett seminarium arrangerat av Broderskap. Jag var där. Det var värsta hajpen, Assange är som en rockstjärna.

Vad jag förstår har någon anmält honom till polisen, han är alltså inte dömd. Men han är anhållen.

Scaber Nestor uttrycker de tankar som far runt och som säkert delas av många:

Man blir chockad och förvånad, förbannad och ledsen.
Men samtidigt så kommer tvivlet som ett brev på posten.
Det är helt enkelt lite väl bra tajmat för min smak.

Fast å andra: den kvnna eller man som vågar ställa sig upp och anmäla en våldtäkt av en så känd person måste vara modig.
Han/hon måste ju veta att uppgifterna kommer att bli ifrågasatta, världen över av anhängare till det Wikileaks gör.
För det Wikileaks gör är nog så viktigt: de allra största makthavarna, de som kan skicka ut hundratusentals människor i krig granskas.
Det är absolut nödvändigt att de mäktigaste granskas.

Fast egentligen är det som när en politiker misstänks för sexbrott. Det är i så fall den personen som gjort fel, det har inte med den politiska ideologin att göra, egentligen. Fast ändå blir det så, som en ren ryggmärksreflex minskar vårt förtroende för den politiken.
Det hade verkligen varit ett steg framåt för den civiliserade delan av människar kropp, själ och ande och vi kunde skilja på ideologier och visioner och de människokrakar som representerar visionerna.

Julian Assange är, som jag inledde med, inte dömd på något vis än. Ändå slås då den här anmälningen upp stort. Medierna har fullt sjå med att förklara varför de valt att publicera. Som Sydsvenskan:

Jag tycker att man ska vara mycket försiktig med att kalla någon namnpublicering för okomplicerad. Att namnge någon som är misstänkt för brott är alltid komplicerat: den namngivnes liv kommer i någon mening att bli förstört av publiciteten, oavsett skuldfrågan och sanningshalten i anklagelserna.
Ändå väljer man som utgivare att gå ut med namn när allmänintresset kräver det, när uppgifterna är av sådan art eller magnitud att det är en medborgerlig rättighet att få tillgång till dem.
Julian Assange är en i allra högsta grad offentlig person. Att svenska myndigheter anhåller honom in absentia, misstänkt för våldtäkt, är uppgifter som har ett uppenbart allmänintresse, inte minst som händelsen lär påverka Wikileaks.

Det är helt klart så medierna resonerar. Plus förstås att om två medier gått ut och publicerat måste alla andra i klickjournalistikens namn också publicera. Annars går deras läsare till de andra två sajterna den här helgen.

Det finns dock en stor fara i det här:
I princip kan vem som helst gå till polisen och anmäla ett brott. Polisen måste utreda.
Det är då en offentlig handling.
Alla medier kan hänga på.
Vem som helst kan i princip döda en känd person hur lätt som helst på det sättet.
Det spelar ingen roll hur rentvådd han/hon blir sedan.
Den publicistiska skadan och ryktesspridningen är igång.

Fast jag vet inte vad alternativet skulle vara. Om medierna teg nu så skulle det också vara fel.

Uppgifterna på Åklagarmyndighetens hemsida:

Jouråklagaren i Stockholm bekräftar medieuppgifter om att Julian Assange anhållits i sin frånvaro.

Anhållan avser två skilda händelser, en anmälan om ofredande och en anmälan om våldtäkt. Assange är anhållen i sin frånvaro då det finns risk för att han kan försvåra utredningen.

Fler uppgifter kan för närvarande inte lämnas. Jouråklagaren har heller ingen möjlighet att ge intervjuer.

Om nya uppgifter kommer som kan lämnas ut, kommer dessa att publiceras här.

Det är egentligen samma sak som Wikileaks själva står för: transparens.
Öppenhet.
Det är det enda sättet vi kan hantera den värld av möjligheter att sprida information som den fungerar idag. Öppenhet ska bemötas med öppenhet.

Det är som Piratpartiets Anna Troberg säger i en intervju: Anklagelserna mot Julian Assange påverkar inte Piratpartiets samarbete med Wikileaks. ”Organisationen gör ett viktigt arbete för demokratin”, säger Anna Troberg, vice partiledare till SvD.se.

Öppenhet och transparens är vad världen behöver – och oavsett vad Julian Assange har gjort eller inte har gjort, är den vägen vi måste gå i dagens mediavärld: öppenhet. Och Wikileaks kommer helt klart att överleva med eller utan Assange.

Öppenhet är en pelare för sanningen och redan för tvåtusen år sedan sade en vis man ”Sanningen ska göra er fria.”
Så för att avsluta rent religiöst eller filosofiskt: öppenheten är en förutsättning för att vi ska hitta sanningen.

—
Fast det är klart Wikileaks får sig en törn, som i en match där man går ner för räkning i två sekunder och sedan omskakad och groggy ger sig in i matchen igen.

Relaterat:
Sydsvenskan
Expressen 1, Expressen 2, Svenska Dagbladet 1, Svenska Dagbladet 2, Svenska Dagbladet 3, Dagens Nyheter 1, Dagens Nyheter 2, Dagens Nyheter 3 och Verdens Gang.

Läs även andra bloggares åsikter om Wikileaks, transparens, medier, kulturpolitik, juridik, våldtäkt, anhållen, Assange, sexbrott, journalistik, Piratpartiet

Arkiverad under: Kulturpolitik Taggad som: anhållen, Assange, Journalistik, juridik, Kulturpolitik, Medier, sexbrott, transparens, våldtäkt, wikileaks

Piratpartiet vill hjälpa Wikileaks och fundering kring massor av trasiga Iphone

16 augusti, 2010 by Rosemari Södergren


I helgen hade jag chansen att höra Julian Assange, Wikileaks grundare, när han deltog i ett seminarium i Stockholm.

Wikileaks gör något som de traditionella medierna borde göra: publicera dokument som visar på krigets vidrighet.
Bland annat.

Världen behöver mer transparens och mindre av sekretess. Det finns något i människan som gör att maktens folk har en tendens att missbruka sekretess till att göra brott eller ta felaktiga beslut, som mest är till för att ge dem själva mer. Maktens människor är väldigt ofta de personer som mest gett efter för sitt omättliga begär efter ständigt mer makt och mer av allt. Och till slut tror det att de själva är värda mer än andra människor.

Därför behövs sajter som Wikileaks.

Piratpartiet har varit snabbt ute nu och erbjuder stöd.

Ur Expressen:

Piratpartiet sträcker ut en hand till Wikileaks
Piratpartiet vill ge Wikileaks stöd – men inte pengar.
– De gör en hjälteinsats, säger partiledaren Rick Falkvinge.
Nu ska han träffa Wikileaks grundare Julian Assange för att diskutera saken vidare.

—-
De flesta som är intresserade av sociala medier har ofta också ett större engagemang för frågor som yttrandefrihet, integritet och kampen mot myndigheters sekretess av för allmänheten viktiga uppgifter.

Väldigt många av dessa sociala medier-engagerade är aktiva på Twitter och Facebook och har antingen en Android eller en IPhone.

Nu har det kommit en ny version av IPhone och då har, enligt försäkringsbolag, många fått fel på sin gamla IPhone.

Ur Expressen:

Ny Iphone? Oj, den gamla är trasig
Ny Iphone i butiken – då ökar anmälningarna till försäkringsbolagen om att den gamla telefonen är trasig.

Jag går inte på försäkringsbolaget när det gäller dessa uppgifter. Försäkringsbolag försöker i stort sett alltid hitta sätt att misstänkliggöra den som vill få ut något på sin försäkring.
Jag tycker traditionella medier borde ifrågasatt försäkringsbolagens uppgifter i det här fallet.

—-
Åter till Julian Assange. Han ska chatta på DN idag, måndag 16 augusti, vid 13-tiden. Så om du har någon fråga kan du skicka iväg den till DN-chatten.

Relaterat:
Dagens Nyheter
Piratpartiet begär ursäkt till Wikileaks från Pentagon
Falkvinge om Pentagons övergrepp.

Läs även andra bloggares åsikter om piratpartiet, wikileaks, Pentagon, chatt, yttrandefrihet, integritet, iphone, försäkringsbolag, journalistik, medier

Arkiverad under: Kulturpolitik Taggad som: chatt, försäkringsbolag, integritet, iphone, Journalistik, Medier, Pentagon, piratpartiet, wikileaks

  • « Go to Föregående sida
  • Sida 1
  • Interimistiska sidor utelämnas …
  • Sida 5
  • Sida 6
  • Sida 7
  • Sida 8
  • Sida 9
  • Interimistiska sidor utelämnas …
  • Sida 20
  • Go to Nästa sida »

Primärt sidofält

Prenumerera på vårt nyhetsbrev – kostnadsfritt


Prenumerera på Kulturbloggens Nyhetsbrev

Nytt

Filmrecension: Supergirl

Supergirl Betyg 2 Svensk biopremiär 26 … Läs mer om Filmrecension: Supergirl

Filmrecension: The Death Of Robin Hood

The Death Of Robin Hood Betyg 2 Svensk … Läs mer om Filmrecension: The Death Of Robin Hood

Recension av tv-serie: Historien om partierna – skummar på ytan och blundar för viktig information

Historien om partierna Betyg 3 Premiär … Läs mer om Recension av tv-serie: Historien om partierna – skummar på ytan och blundar för viktig information

En midsommarnattsdröm av William Shakespeare är årets sommarteater på Stallebrottet

En midsommarnattsdröm av William … Läs mer om En midsommarnattsdröm av William Shakespeare är årets sommarteater på Stallebrottet

Filmrecension: Toy Story 5 – en magnifik triumf

Toy Story 5 Betyg 5 Svensk biopremiär … Läs mer om Filmrecension: Toy Story 5 – en magnifik triumf

Recension: David Byrne – Perfektion i rörelse – och en ovanligt lång väntan

Det finns konserter där publiken sjunger … Läs mer om Recension: David Byrne – Perfektion i rörelse – och en ovanligt lång väntan

Välgjort och spretande som ett aptitligt smörgåsbord – Dan Helström & Naturligt-vis med Kålhuuvet, Pop-Arne och vadaren

Dan Hellström / … Läs mer om Välgjort och spretande som ett aptitligt smörgåsbord – Dan Helström & Naturligt-vis med Kålhuuvet, Pop-Arne och vadaren

Recension: Hemliga Klubben på Gröna lunds lilla scen, får till en gigantisk ringdans.

Hemliga Klubben har aldrig varit ett … Läs mer om Recension: Hemliga Klubben på Gröna lunds lilla scen, får till en gigantisk ringdans.

Stockholms berättarfestival samlar 57 berättare från 17 länder den 25 juni–2 juli

25 juni–2 juli 2026 fyller åtta dagar av … Läs mer om Stockholms berättarfestival samlar 57 berättare från 17 länder den 25 juni–2 juli

Stockholm får en Deckarfestival i höst

Ny deckarfestival tar över Gamla stan i … Läs mer om Stockholm får en Deckarfestival i höst

Bo Kaspers Orkester släpper nytolkning av ”Dansa på min grav”

Bo Kaspers Orkester firar 35 år som band … Läs mer om Bo Kaspers Orkester släpper nytolkning av ”Dansa på min grav”

Klassrumsgodkänd: ”Modern tid” av Fabian Göranson

Titel: Modern tid Illustratör: Fabian … Läs mer om Klassrumsgodkänd: ”Modern tid” av Fabian Göranson

Följ oss på Facebook

Här hittar du Kulturbloggen på Facebook.

Kategorier

  • ..
  • Intervju
  • Kulturpolitik
    • Krönikor
  • Litteratur och konst
  • Musik
  • Recension
    • Bokrecension
    • Dans recension
    • Filmrecension
    • Operarecension
    • Recension av TV-serier
    • Skivrecensioner
    • Spel
    • Teaterkritik
  • Scen
    • Dans
    • Film
    • Musikal
    • Opera
    • Teater
    • TV
    • TV-serier
  • Toppnytt

Etiketter

Bok Bokrecension Böcker Dans Debaser Deckare Dokumentär Dramaten ekonomi Filmkritik Filmrecension Göteborg Hultsfred Hårdrock indie Konserter Konst Kultur Kulturpolitik Medier Musik Musikfestival Musikvideo Opera Politik Popmusik Recension recensioner rock Rockmusik samhälle Scen Scenkonst skivnytt skivrecension Spotify Stockholm Stockholms stadsteater Teater Teaterkritik Teaterrecension tv TV-serie Video Way Out West

Annonser

Shiba - urhunden med stil

SPEL KAN SKAPA BEROENDE

casino utan svensk licens Trustly
För den som letar efter ett casino med 10 euro deposit utan svensk licens så är SpelaCasino.io en riktigt bra resurs. Där listar de och recenserar alla tillgängliga alternativ.

Är du från Norge och är intresserad av nätcasinon? På Spillsen.com finns det senaste inom norska online casinon, licenser och slots.
På Casinodealen.se hittar ni den senaste informationen om nya casinon, licenser och slots hos casino på nätet.

PayPal casino utan licens
För bäst guide till online casino rekommenderas Casivo

För spel: Minimiålder 18 år - Spela ansvarsfullt | https://www.spelpaus.se/ | https://stodlinjen.se/

Footer

Om oss

  • Kontakt
  • Om oss
  • Sajtips – länkar

Copyright © 2026 · Metro Pro on Genesis Framework · WordPress · Logga in