
Jag vet inte exakt varför men U2:s andra Sverigekonsert slog den första på alla tänkbara punkter. [Läs mer…] om U2: Den andra konserten
Ullevi
På onsdag släpps fler biljetter till U2 och Madonna – ett bra sätt att underminera svarta börsen kanske

YTTERLIGARE BILJETTER TILL U2 OCH MADONNA SLÄPPS IMORGON (onsdag 13 maj) KLOCKAN 10.00 står det i ämnesraden på ett mail jag precis fått.
Jag förmodar att det är ett sätt att underminera svarta börsens hutlöst höga biljettpriser på andrahandsbiljetter.
[Läs mer…] om På onsdag släpps fler biljetter till U2 och Madonna – ett bra sätt att underminera svarta börsen kanske
U2 ger (som väntat?) extrakonsert

Tidigare idag (läs den 13:e mars) släpptes biljetterna till U2:s Sverigekonsert den 31:a juli. Föga oväntat var efterfrågan enorm och de såldes snabbt slut. Nu är det alltså klart att irländarna stannar över natten och spelar igen kvällen därpå, den första augusti.
[Läs mer…] om U2 ger (som väntat?) extrakonsert
Madonna kommer till Göteborg i augusti 2009

Goda nyheter till Madonnas alla fans: Hon kommer till Ullevi i Göteborg den nionde augusti. DN skriver:
Det har gått arton år sedan hon var i Sverige senast. Men till sensommaren är hon tillbaka. Madonna och hennes ”Sticky & Sweet Tour” intar Ullevi i Göteborg den nionde augusti.
[Läs mer…] om Madonna kommer till Göteborg i augusti 2009
Fansens filmklipp på Iron Maiden, från Ullevi
Vi var i Göteborg i helgen, men vi såg inte Iron Maiden. Tyvärr. De fick ju, rätt väntat, toppenbetyg.
Aftonbladet:
Alla de förväntade inslagen finns där. Från att frontmannen som vanligt får avbryta sitt tal innan ”Revelations” då åskådarnas jubel blir för öronbedövande, till en allsång som lär höras milsvida omkring i ”Run to the hills” och ”Fear of the dark”.
Det är en kärlek som i juli bär Iron Maiden på över 56 000 axlar mot sin karriärs största stund i Sverige.
Jo, Ullevi och Iron Maiden är ett alldeles extra bra kombination. Jag känner flera som därför valde att gå på konserten i Göteborg, men hoppade över Stockholms-konserten, trots att de bor i Stockholm.
Här en bloggare som var där, men som inte var så nöjdoch en som inte var missnöjd.
Här några filmklipp från fans som var på Ullevi:
Andra bloggar om: video, Ullevi, hårdrock, Iron Maiden, Göteborg