
Melody Club släpper Julsingel – med Anna Järvinen
-Vi har länge velat göra en jullåt, det handlade bara om att skriva låten som hade den rätta känslan och stämningen. Julsingelformatet ger oss möjlighet att visa upp den lugnare och mjukare sida av Melody Club som ofta finns på våra skivor men sällan kommer fram i våra singlar.
Melody Club har själva producerat julsingeln.
Bandet debuterar inte bara som julsångsskapare utan samarbetar för första gången med en annan artist.
-Det slog oss ganska snabbt efter att Kristofer sjungit in sången att låten skrek efter att få bli en duett.
Vi började leta efter en kvinnlig sångerska som kunde ge låten den nerv den förtjänade. När vi sedan testade låten med Anna var det inget snack om att hon var rösten för låten. Hon kom ner i vår studio och sjöng in den på en halvtimme medan vi satt i studiosoffan med tårade ögon och gåshud.
Melody Club och Anna Järvinen är extremt stolta att kunna presentera:
”I don’t believe in angels”
Under December månad är Melody Club ute på vintrig turne, se dem live:
2009-12-10 Torsdag Oslo, Parkteatret
2009-12-11 Fredag Sälen, Högfjällshotellet
2009-12-12 Lördag Älvdalen, Ishallen
2009-12-16 Onsdag Örebro, Ritz
2009-12-17 Torsdag Eskilstuna, Harrys
2009-12-18 Fredag Falun, Arenan
2009-12-19 Lördag Gävle, Heartbreak Hotel
Läs även andra bloggares åsikter om julskivor, jazz, musik, skivnytt, Melody Club, Anna Järvinen


Singeln ”Crying Lightning” från albumet ”Humbug” har redan legat högt på försäljnings- och nedladdningslistor ett tag.
Reggae har DN i pappersverisonen kategoriserat Jamaica-artistens senaste album som. Men jag tycker RnB mot hiphop är betydligt mer beskrivande.
En av fansen frågade om hon hade någon som hjälpte henne med hennes koreaorafi, scenkläder med mera.
Hon fick en fråga om någon av hennes barn verkade ha samma kärlek till att uppträda. Då berättade hon om sina tre barn. Sonen, Seven, är i elvaårsåldern och mycket duktig i skolan och har fått en stipendium och ska studera i Washington. Äldsta dottern heter Puma och är fem år.
Gilberto Gil som fått Polarpriset och nyligen slutat som kulturminister i Brasilien gav också en rytmisk föreställning. Iklädd vita byxor och rosa skjorta var hans konsert också mer än bara musik. Trots att regnet kom samtidigt som hans första låt fick han publiken varm och fick oss att dansa och klappa händer och sjunga med.