Ett säkert intressant datum för indie-popare:
19 oktober – Stockholm, Debaser Slussen
De tre bästa musikinstitutionerna i Sverige; The Hellacopters, DZ och Luger har tillsammans bestämt sig för att erbjuda Stockholm ett alternativ till söndagens soffa och tråkTV – ett mycket, mycket roligare alternativ: The Datsuns och ”Demons” på Debaser Slussen.
I oktober återvänder Nya Zeelands stoltheter The Datsuns till Sverige och Stockholm, de har precis spelat in sin fjärde skiva, en skiva som Datsuns av många olika anledningar definierar som en nystart, en nytändning! Det är ett piggt och hungrigt och framför allt mer självsäkert band vi möter på nya skivan ”Head Stunts”, ett anagram på The Datsuns och man hittar flera låtar på skivan som kan tituleras ”De absolut bästa de skrivit”. Inledande ”Human Error” kan exempelvis få vilken trött hjärna som helst att gå igång på högvarv. De har helt enkelt lyckats spela in en skiva som fångar den energi och frenesi de framför på scen.
”Demons” är ett klassiskt rockband från Stockholm, som fått en välförtjänt återupprättelse genom att Hellacopters plockade upp deras låt ”Electrocute” på nya skivan Head Off. Nästa vecka släpper ”Demons” nya skivan Ace In The Hole så räkna med ett gäng nya färska låtar.
Före, mellan och efter spelningarna lovar The Hellacopters och DZ bjuda på riktigt bra musik från DJ-båset.
HEMSIDOR
www.myspace.com/thedatsuns
www.myspace.com/demonssthlm
www.hellacopters.com
www.denimzine.com

