Oasis spelning på Köpenhamn får ingen vidare kritik, direkt. Sydsvenskans recension är bara så rolig:
Obetänksamma observatörer kunde i stundens hetta få för sig att Oasis var 1990-talets Beatles. Det lät bra, men det var dessvärre inte riktigt sant. Nej, bättre upp: Oasis är 2000-talets Beethoven.
Som vi alla vet så var den åldrande Beethoven döv. Även bröderna Gallagher har med åren blivit totalt oemottagliga för nya sinnesintryck; de lever, liksom Ludvig, i sin egen bubbla.
Fast Aftonbladet gav konserten betyg 3, fast det var ju Markus Larsson, han som alltid ger Bruce Springsteen betyg 5 för alla konserter. Så den recensionen bör ju läsas med viss kritik.
Relaterat:
Intervju med Noel Gallagher
Andra bloggar om: musikvideo, konserter, Köpenhamn, Oasis
Spiritualized, eller Jason Pierce, kan förena gospel och frågor om liv och död med ångestpsykedelisk musik som ingen annan. Under sin karriär som musiker har han gett ut skivor som sinsemellan varit helt olika: en platta kan vara gospel och religiös och en annan psykedelisk rock med hur mycket ångest som helst i sig.
Det finns mycket musik som ges ut vid sidan av mångmiljonsäljande diskopoplåtarna (som har en tendens att låta rätt lika, eller?).
Det är en rätt kul skivvecka med flera bra nya skivor från olika genre. Den som gillar diskopop av gammal klass kan glädja sig åt Grace Jones comeback. Hon syntes förresten i vimlet på MTV-galan på torsdagskvällen. Tänk vad tiden går. Kvinnan som var trådsmal och en androgyn rymdvarelse av Bowie-stilen var nu en medelålders dam. Det är nästan tjugo år sedan hon gav ute en skiva sedan. 
Gang Gang Dance: ”Saint Dymphna”

• Även Paul McCartney hedrades och tog emot specialpriset ”Ultimate Legend Award” som delades ut av U2-sångaren Bono på plats i Liverpool.

