Det är packat på Münchenbryggeriet och stämningen är hög. I kön utanför spelas favoritlåtarna på mobiltelefonerna och folk hälsar glatt på varandra. Det är sommar och många ska se hip-hoplegenderna Wu-Tang Clan för första gången. Visserligen har man listat ut att Raekwon inte kommer via hans Twitter, och klanledaren RZA är inte heller med, men när klanen väl går på scen är det ingen tvekan om hur den här kvällen kommer bli. Och egentligen är det väl inget att tveka på när rappare som Ghostface Killah, Method Man, Inspectah Deck och GZA är på scen. Det är klart att det blir succé.
Det är händer i luften på en gång, och röj som valfri festivalspelning. Leenden över allt när klanen levererar just det man trott att den skulle göra. Det är framför allt Method Man som står i fronten, bland när han lite småsurt utlovar 2.000 kronor till den som ger alla som kastar flaskor upp på scen en smäll på käften. Givetvis till stort jubel. Stort jubel får de för det mesta och det är välförtjänt. Även om ljudet är som det brukar på hip-hopkonserter, undermåligt, visar Wu-Tang Clan att de fortfarande kan. Långt ut på kanterna står folk och rappar med, gungar på huvudet och klanen får ofta hela konsertlokalen med, ingen som står i nåt hörn och surar eller spenderar mer tid i baren.
Det är en blandning av hitsen och lite mer okända låtar från medlemmarnas soloplattor. Visst får låtarna från Enter the Wu-Tang (36 Chambers) mest bifall men ingen klagar när nåt obskyrt från Method Man spelas heller. Det
är gediget, det är rejält, det är en grupp av historiens bästa MC:s som inte tappat gnistan utan går ut för att ge publiken valuta för pengarna. Det får de. Med råge.
Läs även andra bloggares åsikter om Wu-Tang Clan, Mûnchenbryggeriet, hiphop, recension

Rätt säker på att Inspectah Deck inte var på plats. U-God däremot.
Så U-God körde Inspectah Decks verser? Isåfall gjorde han det sjukt bra men jag tror ändå det var Deck
inspectah deck va inte där…..det var: method man, gza, streetlife, u-god, ghostface,kinetic 9, masta killa……+ dj mathematics
Tror att det var Streetlife och Kinetic 9 var där snarare än Cappadonna och Inspectah Deck.
Konetic 9 verkar ha varit han i svart som hade solglasögon med gula ramar.
Streetlife var han som gick runt med en flaska vin och spanade in brudar 😛
U-God i blått och körde Deck-verser va?
Ol Dirty Mustard du är inte ens värd att ha Ol Dirty i ditt namn! Kan du inte se eller höra skillnad på u-god och inspectah deck!?