
Världens kanske just nu bästa arenarockband kommer till Stockholm i sommar.
Ett pressmeddelande från en stolt konsertarrangör:
Live Nation kan idag glädjande bekräfta att Muse kommer till Sverige! Efter utsålda arenor världen över är det i sommar äntligen dags att placera Muse på en utomhusarena i Sverige; på Zinkensdamms IP i centrala Stockholm närmare bestämt. Den 21 juli smäller det i Tantolunden. Den 25 mars släpps biljetterna.
Som det första band som någonsin spelat på nya Wembley Stadion (då inför 140.000 fans), och senast i vintras spelade på ett utsålt Hovet i Stockholm behöver Muse knappast en grundlig presentation. Vi snackar ett av världens största arenaband; en trio från Devon vars skiva The Resistance släpptes i oktober förra året och då gjorde Muse till den artist som sålde flest skivor på releasedagen under hela förra året -strax därefter toppade skivan inte färre än 20 albumlistor världen över. Vi snackar ett band som sålde slut på 85.000 biljetter på mindre än en halvtimme i Storbritannien när deras höstturné släpptes förra året. Vi snackar ett band som av Expressen kammade hem femmor i betyg båda senaste gångerna bandet spelade i Sverige. Vi snackar, kort och gott, om Muse. Och det är med glädje som Live Nation idag bekräftar att Muse kommer till Sverige för en arenakonsert under bar himmel på Zinkensdamms IP den 21 juli 2010.
Tor Nielsen, promotor på Live Nation, ser fram emot sommarens konsert på Zinkensdamms IP:
”Det här är första gången som Live Nation arrangerar en konsert på Zinkensdamms IP och det känns både spännande och roligt. Jag har alltid tyckt att Zinkensdamms IP är en mycket vacker idrottsplats och det går knappast att hitta ett bättre läge med placering mitt på Södermalm i centrala Stockholm och med gröna Tantolunden precis runt hörnet. Muse kommer att ta oss med storm den 21 juli.”
Skrivet om Muses senaste album, The Resistance:
”Nya albumet låter symfonirockambitionerna löpa fritt i låtar som faktiskt har täckning för såväl storslagenhet som konspirationsteorier. Det är bara att kapitulera.”
– Johanna Paulsson, Dagens Nyheter
” Trion gör elektropop som Depeche Mode inte längre mäktar med, frossar i Queen-bombasm, vräker på som ett indie-System Of A Down och hittar en snövit, progressiv ingång in i r’n’b […] utlovar mycket och levererar ännu mer. Det är hela poängen med excessrock.”
– Martin Carlsson, Expressen
” Jag blir ärligt talat rörd av att människor lägger ner så mycket tid, kvalitet och energi i sin musik och sedan delar med sig av det till oss andra.”
– Torbjörn Hallgren, Groove
Mer information på Livenation.se och www.muse.com
Konsertinformation:
21.7 Zinkensdamms IP, Stockholm
Biljetterna släpps torsdagen den 25 mars klockan 10.00
Läs även andra bloggares åsikter om konserter, rock, Stockholm, Muse, Zinken
oj oj oj
De är bara så himla bra
Har lyssnat på Revolution i flera månader nu och de blir bara bättre…
Revolution? ^^ resistance menar du? 😉
i alla fall så undrar jag, tror ni att Zinkensdamm är bättre plats för Muse än Hovet? Ja har hört att det inte är det :/ Hovet tyckte inte ja va sååå lysande.