Coldplay är väl världens största band just nu.
Kulturbloggen har två utsända på plats där, så det kommer rapport därifrån senare. Så länge får jag nöja mig med att Aftonbladet direktrapporterar. Det är rätt häftigt: AB har en reporter på plats som skriver direkt, precis som från en stor fotbollsmatch. Fast Coldplay är väl större än en fotbollsmatch.
Så här skrev AB-reportern för en stund sedan:
Ok, jag har aldrig varit med om något liknande på en spelning, helt plötsligt sticker alla av scen och kutar genom publiken och upp på ena sidan. Sen tar de plats högst upp bakom publiken…crazy!
Sköna crazy Coldplay. Det finns nog inte många band som bjuder så mycket på sig själva och gör som de själva vill.
Hörde en gång från en presskonferens då Chris Martin plötsligt satte sig i yogaställning.

Relaterat: Intervju med Chris Martin
Imorgon smäller det! 🙂 Den riktiga konserten är ju då!