
Göteborgsbaserade sir Was, Joel Wästbergs musikaliska alias, släpper debutalbumet ’Digging A Tunnel’, den 10 mars. För att visa upp sin variant av oortodox electronica, släpper han även singeln ’In The Midst’ från albumet.
Ett pressmail berättar:
Videon till ’In The Midst’ är gjord av Fredrik Egerstrand (José González mfl) och utspelar sig i någon typ av äventyrsfylld, alternativ värld runt sir Was.
Om det visuella säger sir Was : ”Jag gillar att vara bekväm. När jag är hemma och bara tar det lugnt har jag alltid väldigt bekväma kläder. Det får mig att känna mig avslappnad och glömma av mig själv typ. Denna gången gjorde jag ett undantag och har på mig kläderna framför kameran, hoppas ni gillar!
Joel spelar även i José González band.