Nynning på Liseberg
Tisdag 25 juli 2017.
Nynningen spelade på Liseberg på tisdagskvällen. Kulturbloggens fotograf Peter Birgerstam konstaterar:
The times are a-changing. Icke desto mindre blev det en fin kväll.
Musikengruppen Nynningen startade 1970 i Göteborg. Gruppen bildades av Tomas Forssell och Bertil Goldberg. 1971 kom Torsten ”Totta” Näslund med i gruppen som nu blev trio. Bandet spelade in demos i Hagahusets musikverksamhet. När Totta ville jobba i hamnen kom Christer Öhman med i trion. En av de första festivalspelningarna var i Sjömarken utanför Borås. Därefter blev bandet ett av de flitigaste turnerande grupperna under musikrörelsens framväxt.
Foto: Peter Birgerstam




