
Två år efter sitt självbetitlade album släppte det svensk/brittiska bandet sitt tredje album, Slipway Fires.
Den ryckiga indiepopen har blivit utbytt mot ett lite mognare sound, med inslag av piano, inte minst första spåret Wire to Wire som är en fröjd för öron och sinne att lyssna på.
Det känns som att låtskrivaren/frontmannen Johnny Borrell har hittat rätt. Hittat vilken riktning Razorlight skall fortsätta i. Dem blandar friskt mellan upptempo, ballader och låtar med klara referenser till blues.
Som Razorlight fan var det en fröjd att dem släppte ett nytt album efter alla splittringsryktena som florerat.
Och enligt bandmedlemmarna själv så tänker dem redan på ett fjärde album.
Bästa spåren:
* Wire to Wire
* Burberry Blue Eyes
* North London Trash
Text: Jesper Palm
Ett tips: En intervju med Razorlight i brittiska tidningen The Sun.
Razorlight – Wire to Wire [Slipway Fires ]

Andra bloggar om: musikvideo, indie, popmusik, recension, Razorlight