
Att Paulo Nutini släppt en mycket bra skiva har jag redan tagit upp, likaså att Neil Young släppt den första tio-skiv-samlingen från sitt arkiv.
Men visst är det en hel del annat intressant som släppts under veckan. Pretenders som kommer till Where The Action Is 12-13 juni har släppt ett nytt album och Melodifestival-vinnaren, vitryssen från Norge, har släppt ett album som totalsågats i Aftonbladet och fått riktigt bra betyg i DN.
Andra intressanta skivsläpp av The Sounds, Elvis Costello och Daniel Merriweather.
[Läs mer…] om Veckans skivor: Pretenders, Alexander Rybak, The Sounds, Elvis Costello och Daniel Merriweather
Skivrecensioner
Paolo Nutini med veckans bästa skiva: Sunny Side Up

Det är svårt att förstå att Paolo Nutini endast är 22 år gammal – han har redan presterat så mycket, från hemstaden Paisley (Skottland) till Carnegie Hall, från BRIT award-nomineringar till att öppna för Led Zeppelin på den berömda återföreningen. Hans röst är som en mogen mans röst, märkt av livet och fylld av känslor.
Hans nya album släpps den här veckan och jag har lyssnat på ett recensionsexemplar i en vecka. Det är så bra och bara växer och växer.
[Läs mer…] om Paolo Nutini med veckans bästa skiva: Sunny Side Up
Eros Ramazzotti med nytt album: Ali E radici

Om du är svag för Eros Ramazzotti då gillar du nog hans nya album: ”Ali E radici”.
Han sjunger smäktande och italienskt och han gör det med samma hundraprocentiga känsla som tidigare.
[Läs mer…] om Eros Ramazzotti med nytt album: Ali E radici
Veckans skivor: Iggy Pop, Tori Amos och Grizzly Bear

Det är högsommar ute idag – och visst är det högsommar för bra skivsläpp också. Iggy Pop har släppt en jazzig skiva som är riktig överraskande bra. Eller överraskande? Ofta blir det rätt lyckat när genregränser bryts.
Två andra skivor som är heta nu är Tori Amos ”Abnormally attracted to sin” och det hajpade indiebandet Grizzly Bears nya album ”Vecka Timest”.
[Läs mer…] om Veckans skivor: Iggy Pop, Tori Amos och Grizzly Bear
Deportees: Under The Pavement, The Beach

Deportees nya album ska släppas i cd-format nästa vecka. Men tack vare Spotify kan jag lyssna på den ny och göra en recension. Singeln som släppts tidigare – Under the pavement – är en av de bästa indielåtarna som släppts i år. Så snacka om att jag gått och väntat på albumet.
[Läs mer…] om Deportees: Under The Pavement, The Beach